Smit Lloyd 118 – Anno Jonker
Dennis Otto was begonnen met de Smit Lloyd 119 en vond het niet leuk om alleen te bouwen aan z’n model. Nou dan ga ik er toch weer aan verder bouwen dan gaan we samen op. De romp was al een groot deel klaar . Maar even opzij gezet wegens reparaties aan andere modellen. |
Aan de romp nog genoeg werk om hem weer glad en strak te krijgen. Veel plamuren en schuren voor de boeg. Dat wil ik bij deze boot doen voor dat de schroefassen en tunnels en roeren er in zitten. Maar ik ga eerst een groot stuk aan de boot doen voor ik de romp ga behandelen. Nu meer zin in bouwen dan in schuren dat komt later wel als de rest een leuk stuk af is. Nu eerst materiaal verzamelen en diverse dingen inbouwen zo als de boegschroef. Bepalen welke motoren er in komen en wel voltage. Heb besloten er 6 volt motoren in te bouwen op een vertragingskast en de motoren in serie te zetten. De ontvanger print maken en de print voor de uitbreiding die in elke boot zit van mij. Bij storing kan je dan in een andere boot testen of het in het onderdeel zit of in de boot. |
Maar het begin is er wel. De Boegschroef geplaatst die ik had liggen. |
Nu de dekken passen en vast zettten. |
Het achterdek al van hout voorzien. |
Het vast zetten van het voordek. |
Het begin van het dekhuis. |
Van balsa hout de schoorstenen gemaakt. |
Begin van het dekhuis. |
Het dekhuis van kleur en verlichting voorzien. |
Alle plaatsen waar led’s komen geboord. |
In de avond proberen. |
Ziet er mooi uit. |
Nu plamuren en scheuren. |
En een deel schilderen. |
Schroefassen, roeren en tunnels geplaatst. |
De motoren op de as, twee motoren per as met tandwiel vertraging 1-2. |
Nu het onderwaterschip in de verf zetten. |
En de waterlijn plakken. |
Het begin is er. |
Nu verder met de railing en andere onderdelen. |
Het is leuk om te zien dat je steeds meer spullen op dek zet die je bij andere boten ziet en na kan maken. |
Achterdek verder voorzien van materiaal. |
Cargo rail is van kunststof gemaakt, buizen en massief. |
Daar de boot maar 2 accu’s van 12 Volt 7,2 amp. Moet er veel lood in om hem op de waterlijn te krijgen. Nu er weer een hoop accu’s van mijn werk zijn gekomen kon het lood eruit en met een beetje passen en meten komen er nu 4 accu’s in van 12 Volt 7,2 amp. |
De regelaars kunnen er nog net naast. Maar met al dat lood eruit word de boot toch 5 KG lichter om te tillen naar de tafel bij een show. |
Het model is nu wel makkelijk mee te nemen en dan te varen. Er is vermogen genoeg in de boot om een hele dag te kunnen varen . 4x 7.2 is 28.8 amp uur in de boot. |